Garantioplysninger
VIGTIGT: Inden der udføres nogen form for service på produktet, skal du i tilfælde af, at Sony bliver nødt til at slette data, tage en sikkerhedskopi gemte data og installeret software. Sony kan ikke holdes ansvarlig for nogen skader eller tab af programmer, data eller andre oplysninger, der er gemt på et medie eller på en del af et produkt, der er omfattet af produktservicen.
Kære kunde,
Tak, fordi du har købt dette Sony-produkt. Vi håber, du får glæde af det.
Hvis der mod forventning skal udføres garantiarbejde på produktet, skal du kontakte Tablet Support eller din forhandler eller et medlem af vores autoriserede servicenetværk (ASN) inden for det europæiske økonomiske samarbejdsområde (EØS) eller i et af de andre lande, der er nævnt i denne garanti eller i vedlagte brochurer. Det anbefales, at du læser dokumentationen omhyggeligt, for at undgå unødvendige opkald, inden du anmoder om service i henhold til garantien.
Din garanti
Nærværende garanti gælder for dit Sony-produkt, hvis dette er anført i brochuren, der fulgte med produktet, og forudsat, at det blev købt i det område, der er dækket af garantien. Sony garanterer hermed, at produktet er fri for fejl og mangler, hvad angår materialer og udførelse, i en periode på mindst 2 år fra datoen for det oprindelige køb. Kontaktoplysningerne til den Sony-virksomhed, der udsteder og effektuerer denne garanti, findes i denne garantierklæring eller i de vedlagte brochurer under det land, hvor du søger om at få udført garantiarbejde.
Hvis der inden for garantiperioden (fra den oprindelige købsdato) opstår fejl i produktet, der skyldes forkerte materialer eller fremstillingsfejl, vil Sony eller et ASN-medlem i garantiområdet uden beregning (efter Sonys eget valg) reparere eller udskifte produktet eller de defekte dele i henhold til de vilkår og begrænsninger, der er angivet nedenfor. Sony og ASN-medlemmer kan udskifte defekte produkter eller dele med nye eller istandsatte produkter eller dele. Alle udskiftede produkter og dele tilhører Sony.
Vilkår
- Der ydes kun service i henhold til garantien, hvis den oprindelige faktura eller kvittering med købsdatoen, modelnavnet og forhandlerens navn fremvises sammen med det defekte produkt inden for garantiperioden. Sony og ASN-medlemmer kan afvise at udføre vederlagsfri garantiservice, hvis disse dokumenter ikke kan fremvises, eller hvis de er ufuldstændige eller ulæselige.
Nærværende garanti gælder ikke, hvis modelnavnet eller serienummeret på produktet er blevet ændret, slettet, fjernet eller gjort ulæseligt. - Før du indleverer produktet, skal du fjerne eksterne datalagringsmedier eller tilbehørsenheder, så disse enheder eller dataene på dem ikke bliver beskadiget eller mistes.
- Nærværende garanti dækker ikke omkostninger og risici i forbindelse med transporten af produktet til og fra Sony eller et ASN-medlem.
- Nærværende garanti dækker ikke:
- periodisk vedligeholdelse og reparation eller udskiftning af dele som følge af normal slidtage eller hårdhændet behandling
- ikke-varige forbrugsvarer (komponenter, som må forventes at skulle udskiftes regelmæssigt i produktets levetid, f.eks. batterier). Vær opmærksom på, at Sony hermed garanterer, at det batteri, der er inkluderet i dit Sony-produkt på den oprindelige købsdato, er fri for fejl, hvad angår materialer og udførelse, i en periode på 6 måneder fra denne dato
- skader eller defekter, der skyldes, at produktet er blevet brugt, betjent eller håndteret i strid med normal privat brug
- skader eller ændringer af produktet, der er et resultat af misbrug, herunder:
- behandling, som medfører fysiske eller kosmetiske skader, overfladebeskadigelser, ændringer af produktet eller skader på LCD-skærmen
- forkert installation eller brug af produktet til et andet formål end det tiltænkte formål eller i strid med Sony's anvisninger vedrørende installation og brug
- manglende overholdelse af Sony’s sikkerhedsbestemmelser
- forkert vedligeholdelse af produktet i strid med Sony's anvisninger om korrekt vedligeholdelse
- installation og brug af produktet i strid med de tekniske retningslinjer eller sikkerhedslovgivningen eller standarder i det land, hvor produktet installeres eller bruges
- virusangreb eller brug af produktet sammen med software, som ikke følger med produktet, eller sammen med forkert installeret software
- forhold eller fejl i systemer, som produktet bruges eller integreres i, med undtagelse af andre Sony-produkter, der er beregnet til brug sammen med produktet
- brug af produktet sammen med tilbehør, eksternt udstyr eller andre produkter, der fraviger de af Sony anbefalede typer, betingelser og standarder
- reparation eller forsøg på reparation, der udføres af personer, som ikke er tilknyttet Sony eller ASN-medlemmer
- justeringer eller tilpasninger, der udføres uden forudgående skriftligt samtykke fra Sony, herunder:- opgradering af produktet ud over de specifikationer eller funktioner, som er beskrevet i brugervejledningen, eller
- ændringer af produktet med det formål at overholde nationale eller lokale tekniske eller sikkerhedsmæssige standarder i andre lande end dem, som produktet er designet og fremstillet til
- forsømmelighed
- ulykker, brand, væsker, kemikalier, andre stoffer, oversvømmelser, vibrationer, meget høj varme, utilstrækkelig ventilation, strømstød, for høj eller forkert forsynings- eller eller indgangsspænding, stråling, elektrostatiske afladning, herunder lynnedslag, og andre udefrakommende påvirkninger.
- Nærværende garanti dækker kun produktets hardwarekomponenter. Den dækker ikke softwareprodukter (fra Sony eller andre), der er underlagt en slutbrugerlicensaftale eller separate garantier/garantierklæringer eller forbehold.
- Vi gør opmærksom på, at omkostninger i forbindelse med diagnosticering af dit produkt skal betales af dig, hvis:
a) den produktdiagnose, der udføres af Sony eller af et godkendt Sony-servicecenter, viser, at du ikke er berettiget til en reparationsydelse, der kan rette defekten, i henhold til denne garanti (uanset grunden til dette);
b) eller dit produkt fungerer korrekt, og der ikke kan findes nogen hardwarefejl. - Retningslinjer ved pixelfejl:
I fladskærme, der overholder kravene i ISO 13406-2, skal antallet af defekte pixel være mindre end 0,0005 % af det samlede antal pixel. På Tablet Support-webstedet kan du finde et emne om retningslinjer ved pixelfejl ("Faulty Pixels Policy"). Her kan du se de retningslinjer, der gælder for pixelfejl på din Tablet-computer.
Forbehold og begrænsninger
Med undtagelse af ovennævnte giver Sony ingen garantier (hverken udtrykkeligt, underforstået eller på anden måde) vedrørende produktets eller den medfølgende eller integrerede softwares kvalitet, ydelse, nøjagtighed, pålidelighed, egnethed til et bestemt formål eller andet. Hvis dette forbehold ikke er helt eller delvist tilladt af den gældende lovgivning, begrænser Sony kun sine garantier i videst muligt omfang inden for lovens rammer. Enhver garanti, der ikke kan udelades i dens helhed, begrænses (så vidt det er tilladt efter gældende lovgivning) til at gælde i gyldighedsperioden for nærværende garanti.
Sony's eneste forpligtelse i henhold til denne garanti er at reparere eller udskifte produkter, som er underlagt vilkårene og betingelserne i denne garanti. Sony hæfter ikke for tab eller skader i relation til produkter, tjenester, nærværende garanti eller andet, herunder:
- økonomiske eller immaterielle;
- den pris, der er betalt for produktet;
- af fortjeneste, indtægt, data, muligheden for at bruge produktet eller eventuelle tilhørende produkter;
- indirekte eller tilfældige skader eller følgeskader eller;
Dette gælder, uanset om tabet eller skaden opstår som følge af:
- forringet eller manglende drift af produktet eller tilhørende produkter, der pga. Defekter eller manglende tilgængelighed, mens produktet befinder sig hos Sony eller et ASN-medlem, forårsager nedetid, tab af brugstid eller afbrydelse af forretningsaktiviteter.
- unøjagtigt output fra produktet eller tilhørende produkter
- beskadigelse eller tab af software eller eksterne datalagringsmedier, eller
- virusangreb og andre årsager.
Dette gælder for tab og skader under enhver juridisk definition, herunder forsømmelse og andre skadevoldende handlinger, kontraktbrud, udtrykkelig eller underforstået garanti og objektivt ansvar (også selvom Sony eller et ASN-medlem er gjort opmærksom på muligheden for sådanne skader).
Hvor den gældende lovgivning forbyder eller begrænser disse ansvarsbegrænsninger, udelader eller begrænser Sony sit ansvar i videst muligt omfang inden for rammerne af den gældende lovgivning. I nogle lande er det f.eks. forbudt at udelade eller begrænse erstatningsansvar i forbindelse med skader og tab, som skyldes forsømmelighed, grov forsømmelighed, forsætlige forseelser, bedrageri eller lignende handlinger. Sonys erstatningspligt i henhold til nærværende garanti kan under ingen omstændigheder overstige den pris, der er betalt for produktet, men hvis den gældende lovgivning kun
tillader en højere grænse, skal denne højere grænse finde anvendelse.
Med forbehold for dine lovbestemte rettigheder
I henhold til national lovgivning har forbrugere juridiske (lovmæssige) rettigheder i forbindelse med køb af forbrugsvarer. Nærværende garanti har ingen indvirkning på dine lovbestemte rettigheder, og disse rettigheder kan ikke udelades eller begrænses. Det samme gælder rettigheder over for den forhandler, der solgte produktet. Du kan til enhver tid efter eget skøn gøre alle dine rettigheder gældende.
Sony B.V.,
Trading as Sony Belgium, bijkantoor van (branch) Sony B.V.
Registered office: The Heights, Brooklands, Weybridge, Surrey, KT13 0XW, United Kingdom
Registered company number: 71682147
VAT: BE0452161045
Local Address: Da Vincilaan 7 - D1, 1930 Zaventem, Belgium