Velkommen til support- og reparationssiderne for Sony. Vi vil guide dig gennem de nødvendige trin for at gøre din reparation så nem og praktisk som muligt.


Trin 1: Kontroller, om du har brug for en reparation

Har du prøvet vores værktøj til hurtig fejlfinding (kun for, hovedtelefoner og mobil)? Hvis du har overset det, kan du undersøge, om du virkelig har brug for at bestille en reparation: Reparationer kan ofte undgås.


Trin 2: Hvad skal jeg gøre, og hvorfor?

Når du er overbevist om, at en reparation er nødvendig, skal du have nogle oplysninger i nærheden.

Lad os gennemgå tjeklisten i forbindelse med reparation

Mit produkt-/modelnavn
Mit serienummer
  IMEI-nummer (kun mobil)

Hvor finder jeg modelnavn eller serienummer?

Hvis du oplyser modelnavnet, serienummeret og IMEI-nummer (kun mobil), giver du os bedre mulighed for at identificere dit produkt og indhente yderligere oplysninger, som gør din reparationsoplevelse nemmere.

Min faktura

Din faktura hjælper din forhandler til at kontrollere, om dit produkt stadig er dækket af garantien. Den knytter også dit produkt til hans eller hendes database. Har du mistet din faktura? Bare rolig, hvis produktet stadig er dækket af garantien, har forhandleren formodentlig en digital kopi.

Garantioplysninger

Kontroller, om dit produkt er dækket af garantien (se faktura), eller hav oplysninger om din udvidede garanti ved hånden. Hvis du er usikker på garantiperioden i dit land, kan du tjekke vores oversigt.

Mine personlige oplysninger

Navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer.

Trin 3: Beskriv dit problem

Forberedelse er nøglen til succes. En god beskrivelse af problemet hjælper reparationsteamet på vej.
Du kan downloade og udskrive vores skabelon for at hjælpe dig med at sammenfatte de påkrævede oplysninger.

Download skabelonen

Trin 4: Find og kontakt dit autoriserede Sony-servicecenter

Nu, hvor du har hele din sag klar, er det tid til at finde et autoriseret servicecenter.
Dit autoriserede servicecenter vil guide dig gennem resten af processen. Sørg for at give dem alle de oplysninger, du har samlet.


Flere tips og tricks

  • Opret en sikkerhedskopi af dine data:
    Når et produkt er til reparation, gendannes de oprindelige fabriksindstillinger. Dette betyder, at alle de data, der er lagret på enheden, f.eks. musik eller billeder, bliver slettet. Sony er ikke ansvarlige for tab af personlige filer under en reparationsservice, så vi anbefaler, at du sikkerhedskopierer dine filer, før du sender os dit produkt. Du kan gøre dette ved at overføre dine filer til din computer, et hukommelseskort eller en ekstern USB-lagerenhed.
  • Mobil: Få flere oplysninger om sikkerhedskopiering af dine data i brugervejledningen til din enhed.
  • Medtag ikke unødvendige elementer
    Send kun tilbehør med til udstyret, hvis det er relevante for reparationen (f.eks. en batterioplader, der ikke fungerer som ønsket). Kontroller, at du har fjernet følgende produkt, da disse kan blive kasseret, blive væk eller blive beskadiget under service:
    • CD'er
    • DVD'er
    • Blu-ray Discs
    • hukommelseskort


    Hvis der medsendes nogen former for tilbehør med hovedenheden til reparation, er det vigtigt at angive, hvilket tilbehør der er inkluderet. Dette gøres for at undgå potentielle tvister i fremtiden. For eksempel hvis tilsluttet tilbehør ikke returneres efter udført reparation.

    Sony er ikke ansvarlige for beskadigede eller bortkomne opbevaringsmedier eller optiske medier.